De reis naar Sri Lanka

9 oktober 2017 - Negombo, Sri Lanka

Hallo allemaal,

Eindelijk laten wij iets van ons horen! Zaterdag zijn wij om 16:15 vertrokken uit Amsterdam. Rond 23:30 kwamen wij aan in Doha. Wij moesten hier op zoek gaan naar onze luchthavenshuttle. Dit bleek een moeilijke opgave te zijn. Uiteindelijk heeft de meneer achter de informatiebalie naar ons hotel gebeld en toen bleek dat er toch al iemand van ons hotel was. Hij had echter een bordje met een hele andere naam bij zich ‘Safdar’. Toen wij aangaven dat wij wel naar het Golden Ocean Hotel moesten, maar geen Safdar heetten, was hij duidelijk teleurgesteld. Uiteindelijk moesten wij nog een kwartiertje wachten, maar nam hij ons toch mee.

Het hotel was voornamelijk goud en marmer en dus zeer luxe. We werden al meteen netjes naar ons appartement begeleid en natuurlijk werden onze tassen voor ons getild. We zijn rond 02:30 gaan slapen. De volgende ochtend hebben wij zeer uitgebreid ontbeten (warme lokale gerechten). Daarna hebben we lekker op het dakterras gezwommen, met mooi uitzicht op de stad en een stukje van de boulevard.

Vervolgens zijn we met een taxi naar Katara gegaan. Dit is een sprookjesachtige, Alladinachtige plek waar meerdere bezienswaardigheden, een strand en een aantal musea waren. Daar was het volkomen verlaten, op het personeel na. Dit personeel bestond uit bestuurders van golf karretjes, die je gratis wilden rondrijden. Hier hebben wij dan ook meerdere keren gebruik van gemaakt. Zie de foto’s om erachter te komen wat we allemaal gezien hebben.

Hierna zijn we naar de Souq Waqif geweest, de grootste en meest bekende markt van Doha, die grotendeel binnen is. Daar hebben wij bij een super kitsch Alice in Wonderland restaurantje wat gegeten. We zijn vervolgens terug gegaan naar ons hotel en vanuit hier werden wij met de shuttle weer naar de luchthaven gebracht.

Om 22:30 vertrok onze vlucht richting Colombo. Deze duurde 5 uur, helaas hebben wij allen niet (zoveel) kunnen slapen. Om 05:55 in de ochtend kwamen wij aan op de luchthaven van Colombo. Hier stond een man ons op te wachten met een bordje: ‘Jolen Veldman’. Wij waren erg blij toen wij dit bordje zagen. Dit keer niet hoeven zoeken naar onze shuttle. Toen we in het guesthouse aan waren gekomen, konden we (natuurlijk) nog niet in onze kamer. De eigenaar liet ons in hun kamer uitrusten en slapen. Vervolgens hebben we lekker gezwommen in het zwembad en toen konden we in onze kamer. Vervolgens hebben we samen gegeten en daarna hebben wij ons opgesplitst. Syfra wilde graag nog even bijkomen van de vlucht en de korte nacht. Jolein en Louise wilden graag iets meer van Negombo zien. We zijn met de tuk tuk naar het ‘Dutch fort’ gegaan. Dit viel nogal tegen. Je kon niks zien, omdat het nu een gevangenis is en er waren alleen maar locals, waardoor wij erg opvielen. Vervolgens gingen wij naar de Fish market, hier moest je een goede maag hebben vanwege de stank (hadden wij gelukkig). We kregen een rondleiding van een local, we probeerden van hem af te komen, maar dit lukte echter niet. Vervolgens werd hij weggejaagd door een andere local. Daarna hebben we nog een kerk bezocht en zijn we met de tuk tuk terug naar het guesthouse gegaan.

Onze eerste indruk van Sri Lanka: Veel groener dan Qatar. Het heeft al geregend (vannacht). Er is één grote verkeerschaos. De warmte is erg tropisch en klam. De locals zijn erg aardig en behulpzaam. Het wennen aan het links rijden gaat moeizaam. Daarnaast voelen wij onszelf soms een bezienswaardigheid.

Dit was het dan, onze eerste officiële blog vanuit Sri Lanka. Ik hoop dat jullie nu weer een beetje op de hoogte zijn.

Groetjes,

Jolein, Syfra & Louise

1. Anja:
    10 oktober 2017
    Hallo dames,
    Leuk om jullie belevenissen te volgen! Al meteen van alles te vertellen.
    En mooie foto's. Geniet van jullie avontuur!
    Groetjes Anja
  2. AnneMarie Cremers:
    12 oktober 2017
    Dag avonturiers,
    l
    Mooi om een beetje met jullie mee te kunnen reizen zo!
    heel veel plezier en succes.
    groetjes uit Milheeze, AnneMarie
  3. Maria Heesmans:
    14 oktober 2017
    Dag samen mooi om jullie te volgen
    Heel veel plezier
    Groetjes Maria