Benefiet hightea

4 september 2017 - Nederland, Nederland

Hoi allemaal!

Zoals een gedeelte weet heb ik zaterdag 2 september een high tea georganiseerd om geld op te halen om uiteindelijk te kunnen doneren. Hier wil ik graag een stukje over vertellen :).

Toen ik vrijdagavond laat weer in Bakel kwam waren er al heel veel voorbereidingen gedaan. Dit door pap, mam, oma Tiny en tante Cissy. De volgende ochtend waren pap en mam ook al vroeg weer bezig en kwamen tante Cissy, Fleur en oma ook weer helpen. Heel fijn, maar ook heel gezellig!

Rond 5 uur begonnen de eerste gasten binnen te komen en een plekje te zoeken. Doordat er zoveel gasten kwamen was iedereen verdeelt over de woonkamer, serre en speelkamer. Het hele huis vol feest, en overal even gezellig! Ik heb veel rondgelopen, gekletst en verteld over het onderzoek. Toen de meeste gasten er waren heb ik ook een presentatie gegeven. Hierbij heb ik een beetje verteld over het land en de stad waar het weeshuis is. Maar ook over het onderzoek natuurlijk! Voor degene die er niet bij waren zal ik het in het heel kort nog even vertellen. Wij gaan met z'n 3e naar Anuradhapura naar het Avanti Devi Girls weeshuis. Een meisjesweeshuis van ongeveer 50 meisjes van de leeftijd 7 tot 18. Wanneer zij 18 zijn, en dus volwassen, moeten zij zich gaan integreren in de samenleving. En dit blijkt nog heel erg lastig waardoor er meisjes in de prostitutie raken of bijvoorbeeld snel een man proberen te vinden om wat "stabiliteit"te hebben. Voor ons zijn er al verschillende onderzoeken gedaan over wat de meisjes nodig hebben om wel goed te kunnen integreren. Hieruit is gebleken dat ze handvatten/voorbereiding nodig hebben op het gebied van familie, woning en werk. En wij gaan ons richting op het gebied van werk. Dus: wat hebben zij nodig wat betreft voorbereiding om voorbereid te zijn op het vinden van werk.

Iedereen zat heel geboeid te luisteren toen ik aan het vertellen was, super fijn! Ik heb de presentatie afgesloten met wat leuke/interessante weetjes over Sri Lanka. En daarna heb ik nog wat rondjes gelopen en vragen beantwoord. Omdat er ongeveer 50 mensen zijn geweest waren dat er wel wat! :)

Kortom, ik heb echt heel erg genoten van de gezelligheid en liefdadigheid van iedereen! Pap en mam bedankt voor het mede mogelijk maken hiervan en de rest voor het helpen en sponsoren :).

Nogmaals heel erg bedankt dat jullie er zo'n groot succes van hebben gemaakt, ik ben echt nog aan het nagenieten! Ik heb ook een heel erg mooi bedrag opgehaald om te kunnen doneren, waarvoor het uiteindelijk gebruikt wordt vernoem ik natuurlijk ook in een blog!

Deze blog heb ik alleen geschreven maar in het vervolg doe ik dit samen met mijn groepsgenootjes Louise en Syfra! Wanneer iemand nog vragen heeft mag je deze altijd stellen en reacties op de blog vinden wij ook heel erg leuk!

Groetjes Jolein

Ps. hieronder nog wat leuke foto's van de high tea

DSC08145 DSC08147 DSC08157 DSC08163 DSC08170 DSC08174

DSC08191 DSC08197

DSC08203 DSC08206

DSC08207 DSC08217

1. Francien Vos:
    4 september 2017
    Hallo Jolein,mooi plan....heerlijke high-tea...gezellige mensen...dankjewel voor de uitnodiging!Ook namens Ton Daantje P!M...If you can dream it you can make it!
  2. Anja:
    Hallo Jolein,
    Ik vond het een geweldige bijeenkomst met oud en jong samen.
    Gezellig, leuk en lekker!
    Groetjes van oma Tiny
  3. Anja:
    Hoi Jolein,
    Wij vonden het ook heel leuk om voor je te doen.
    En fijn dat het een succes is geworden.
    Een goed begin van een hopelijk mooie ervaring.
    Veel liefs van mam. x
  4. Carolyn:
    Hallo Jolein,
    het was een zeer geslaagde high tea. Alles was erg lekker en gezellig met een mooie presentatie. Nogmaals veel plezier en succes met je onderzoek in Sri Lanka,
    groet Carolyn
  5. Trudy Lamers:
    7 oktober 2017
    Heel veel succes en geniet van alles wat je gaat overkomen. Geniet van de gastvrije mensen, het mooie land en van de meisjes in Avanthi. Jij gaat ze heel veel geven maar jij gaat er ook heel veel van leren. Sta open en ontvang! Heel veel plezier. Groetjes Trudy